بازی ساختار
تغییر ساختارهای کلان در جامعه ایران
حسین کرمانی
ما جای دیگری برای ابراز خودمون و تفریح نداریم. ما فضاهامونو از دست دادیم، از روابط فیس تو فیسمون با آدما گرفته تا روابط خانوادگی تا اهمیت نشریات مکتوب. برای منی که آرزوی نوشتن و چاپ شدن داشتم. اونا همه رو از دست دادیم. ما ساده ترین جا، کم منت ترین جا، کم هزینه ترین جارو برای بودن انتخاب کردیم.» در مقاله ای که حسین کرمانی در فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات منتشر کرده است، تلاش شده به این سوال پاسخ داده شود که استفاده از رسانه های اجتماعی چگونه ساختارهای کلان اجتماعی در ایران را دستخوش تغییر کرده و در عین حال خود از این ساختارها تاثیر پذیرفته است. در این مقاله نشان داده شده که انتخاب رسانه های اجتماعی در ایران تحت چه عواملی قرار دارد و در واقع ساختارهای اجتماعی در ایران چگونه رسانه مورد استفاده و هم نوع مصرف آن را تعیین می کنند. در سوی دیگر، بحث مفصلی بر اساس مصاحبه عمیق با ۱۱ کاربر پر مصرف رسانه های اجتماعی، درباره تغییراتی که در جامعه ایران بر اثر استفاده از این رسانه ها رخ داده, انجام شده است. این مقاله همچنین درکی علمی و چهارچوب مفهومی برای تحقیق درباره رسانه های اجتماعی در ایران ارائه می دهد.
فایل اصل مقاله را می توانید از لینک زیر دانلود کنید:
https://b2n.ir/g22818
مدرسه علوم نوین رسانه
دانشگاه صنعتی شریف