زنان محجبه در اینستاگرام

رسانه‌ی آزاد فرصتی است برای رقابتِ فرهنگی

گروهی از زنانِ اندونزیایی با ارائه‌ی تصاویری زیبا و البته منطبق با اصولِ قرآن در رسانه‌ی اینستاگرام نتایجِ جالبی رقم زدند. محجبه‌ها با عکاسی و به اشتراک‌گذاریِ تصاویرِ اجتماعاتِ زنانِ مسلمان، این زیبایی را دعوتی شایسته به ارزش‌های اسلامی تلقی نمودند. این مقاله، کارکردهای فرهنگیِ تأثیرگذارِ تحتِ شبکه‌ی اجتماعیِ اینستاگرام را در جامعه نشان می‌دهد و این موضوع را بررسی می‌کند که زنان چگونه و به چه میزان در عملکردهای پست‌فمینیستی در رسانه‌های اجتماعی بر بدن خود امکانِ کنترل دارند. 

مقاله زنان محجبه در اینستاگرام را از لینک زیر دریافت کنید:

محجبه‌ها در اینستاگرام: استفاده از رسانه‌های اجتماعی دیداری برای برساختن زن مسلمان ایده‌آل – نورمگز (noormags.ir)

مدرسه علوم نوین رسانه

دانشگاه صنعتی شریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *