اولین کارگاه علوم نوین رسانه در ایران با رویکرد جدید به حوزه رسانه در تاریخ ۳ تا ۶ بهمن ۱۳۹۹، توسط گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه صدا و سیما، با حضور ۱۲ استاد برجسته ایرانی به صورت ترکیبی از حضوری و مجازی برگزار شد.
موضوعات این کارگاه در زمینه علوم شناختی و رسانه (عصب شناسی رسانهها، ذهن و رسانه، نورومارکتینگ و رسانه، هوش هیجانی در رسانهها)، تکنولوژیهای نوین و رسانه (هوش مصنوعی در رسانههای اجتماعی)، مطالعات فلسفی و رسانه (دین و رسانه، زیباییشناسی رسانههای اجتماعی و سینما) تدوین شد.