گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف

مستندات کارگاه علوم نوین رسانه

چکیده سخنرانی ها

مستندات تصویری کارگاه علوم نوین رسانه

اولین کارگاه علوم نوین رسانه در ایران با رویکرد جدید به حوزه رسانه در تاریخ ۳ تا ۶ بهمن ۱۳۹۹، توسط گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه صدا و سیما، با حضور ۱۲ استاد برجسته ایرانی به صورت ترکیبی از حضوری و مجازی برگزار شد.

موضوعات این کارگاه در زمینه علوم شناختی و رسانه (عصب شناسی رسانه‌ها، ذهن و رسانه، نورومارکتینگ و رسانه، هوش هیجانی در رسانه‌ها)، تکنولوژی‌های نوین و رسانه (هوش مصنوعی در رسانه‌های اجتماعی)، مطالعات فلسفی و رسانه (دین و رسانه، زیبایی‌شناسی رسانه‌های اجتماعی و سینما) تدوین شد.

سخنرانان این رویداد: دکتر سید حسن حسینی، دکتر آناهیتا خرمی، دکتر میثم علیزاده، دکتر هومان نارنجی ها، دکتر مهدی تهرانی دوست، دکتر سید رضی موسوی گیلانی، دکتر شهاب اسفندیاری، دکتر ویدا همراز، دکتر رضا مثمر، دکتر سیاوش صلواتیان، دکتر راهیل مهدیان، دکتر وحیدالله موسوی.

گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف

تکامل رسانه‌های اجتماعی به طور چشمگیری در حال تغییر شیوه‌های اجتماعی شدن، تعامل، کسب و کار، ارتباطات و نیازهای انسانی است و درک ما از خود، استقلال فردی و توسعه روابط شناختی و عاطفی را دگرگون ساخته است. تأثیر پیشرفت رسانه‌ها بر همه شئونات زندگی انسان، موضوعات جدیدی را پیش روی محققان قرار داده است که در سال های اخیر بیشتر از منظر علوم تجربی مورد مطالعه قرار می گیرد. موضوعاتی چون هوش مصنوعی در رسانه‌ها، عصب‌شناسی رسانه‌ها، هوش هیجانی، نورومارکتینگ و نورولیدرشیپ، اینترنت اشیاء، سایبورگ‌ها و موضوعات بسیاری که نیازمند پژوهش و تحقیق جدی است. ما امیدواریم که در سلسله رویدادهای علوم نوین رسانه بتوانیم مخاطبان را با این موضوعات و چالش‌های آن آشنا نموده و افق جدیدی در حوزه پژوهش رسانه، ایجاد کنیم.